【Zenhabits和訳】Zenhabitsが最も影響を受けた10人


この記事は、世界的に有名なブログ、Zenhabitsの、"The 10 Biggest Influences on Zen Habits"を訳したものです。

“You must not lose faith in humanity. Humanity is an ocean; if a few drops of the ocean are dirty, the ocean does not become dirty.” – Mahatma Gandhi
「人間に対する信頼を失ってはならない。人間は海である。2,3滴の水が汚かったとしても、海全体が汚れることはない」-マハトマ・ガンジー

No writer or person becomes fully formed without any influence from the outside world. I certainly didn’t — my writings are influenced by dozens of writers and people in my daily life, from the writers I’m in love with to my loved ones and more.
どんな作家も、自分の外の世界からの影響を受けて自分を形成します。私もその例に漏れません。私の書く物はたくさんの作家や人々の影響を受けています。

But there are 10 people who have influenced the content of this blog above all others, and though I run the danger of leaving out many important people with this list, I thought I’d share my influences with you, in hopes that they’ll be useful.
その中でも、10人の人の影響を大きく受けています。そこで、私が最も影響を受けた10人を紹介します。

“The main thing is to keep the main thing the main thing.” – Stephen R. Covey
「大事なことは、大事なものを大事にすることだ」-スティーブン・コヴィー

1. Elaine St. James. The biggest theme on this site, among several, is simplicity. It influences everything I write about. And Elaine St. James’ writings have undoubtedly taught me most of what I know about simplicity. Read my book review.
1. エレイン St.ジェイムズ。このブログの最も重要なテーマは、「シンプルであること」です。私の書く物全てがこのテーマの影響を受けています。「シンプルであること」について私が知っていることのほとんど全ては、エレイン St.ジェイムズの著作から学びました。詳しくは私の書評をご覧ください。

2. David Allen. In the earlier days of this site, I wrote a lot about David Allen’s Getting Things Done … I don’t write as much about it anymore, but his methods inform much of what I do and write about, and I don’t give him enough credit. He was obviously a big inspiration for Zen To Done and other posts. If you’re not familiar with GTD, buy the book, or read more: GTD FAQ, Massive GTD Resource List, Beginner’s Guide to GTD.
2. デヴィッド・アレン。このウエブサイトを始めて間もない頃、デヴィッド・アレン氏のGetting Things Doneについての記事を多く書きました。最近はGetting Things Doneを取り扱うことは減りましたが、彼の方法論は私の行動や書く内容に大きな影響を与えました。どんな言葉をもってしても、彼の功績を十分に称えることはできません。私の提唱するZen To Doneやその他の記事は、彼からインスピレーションを受けたものです。もしあなたがGTDをご存じないなら、彼の本や、私のブログの記事のGTD FAQGTDリソースリストGTDビギナーズガイドを読んでください。

3. Stephen Covey. I don’t know if I’ve written directly about Covey and his highly influential 7 Habits of Highly Effective People, but I read him when I was young and I think some of his principles have influenced me ever since. Of course, I wrote about his Big Rocks, and this concept of important over urgent is key to Zen To Done.
3. スティーブン・コヴィー。コヴィー氏や彼の書籍「7つの習慣」について、ブログの中で書いたか覚えていません。しかし、私は若い頃に彼の本を読み、それ以来、彼の説く原則は私に影響を与え続けています。彼の提唱する大きな岩(ひとまとまりの時間)、緊急性よりも重要性を基準として優先順位を付けるというコンセプトは、Zen To Doneの重要な鍵となっています。

4. Lifehacker. Gina Trapani and Adam Pash and crew at Lifehacker showed me what a great blog can do. They’ve been an inspiration for Zen Habits, obviously, since Day 1, and many of my concepts were learned about through them.
4. ライフハッカー。 Gina Trapani氏 とAdam Pash氏のブログLifehakerは、優れたブログがどのようなことをできるかを私に示し、Zen Habitsのための貴重なインスピレーションを与えてくれました。私が提唱するコンセプトの多くは彼らから学んだことです。

5. Fly Lady. I’ve been a fan of FlyLady.net for awhile now, and if you’ve ever read her and Zen Habits, you’d probably guess that. She taught me about the power of routines and baby steps, both important concepts here.
5. Fly Lady。 もしあなたがZen HabitsとFlyLady.netの両方を読んでいたら想像がつくと思いますが、私はFlyLady.netのファンです。彼女はルーティンとbaby stepsの効果を教えてくれました。これらは、私のブログでも重要なコンセプトとなっています。

6. Get Rich Slowly. J.D. Roth at Get Rich Slowly was one of the first bloggers I read regularly, and his no-frills, authentic voice showed me what blogging should be, and what I could do. I often compare him to Darren Rowse of ProBlogger, only because they both write with authenticity. GRS also influenced many of my concepts about frugality and common-sense personal finance.
6. Get Rich Slowly。 J.D. Roth氏のGet Rich Slowlyは、私が最初に定期的に読むようになったブログの一つです。彼の飾らない、信頼できる語り口から、ブログとはどうあるべきか、私が何をできるかを学びました。私はよく彼とDarren Rowse氏のProBloggerを比較します。どちらも信頼できる書き手だからです。Get Rich Slowlyから、倹約や良識ある家計管理について多くのことを学びました。

7. Your Money or Your Life. If J.D. Roth influenced my personal finance philosophy, Joe Dominguez and Vicki Robin set the foundation with Your Money or Your Life. Their book will transform your life. Read my book review.
7. Your Money or Your Life。 J.D. Roth氏が私の家計管理に関する考えに影響を与えたとしたら、Your Money or Your Life を執筆したJoe Dominguez氏とVicki Robin氏は家計管理の基礎を築いてくれました。彼ら本はあなたの人生を一変させることでしょう。詳しくは私の書評をご覧ください。

8. Gandhi. I’m not sure how to describe Gandhi’s influence over this site, as I don’t often write directly about his teachings. But he taught me about simplicity, about using love to conquer your enemies, and about the essential truth of the human spirit. He influences who I am, and therefore what I write. I should write more about this sometime. Read his autobiography and one of my favorites, The Essential Gandhi.
8. ガンジー。ガンジー氏がこのブログに与えた影響が何かを、どのように表現してよいか確信が持てません。彼の教えについて直接言及することはあまりないからです。しかし彼は私に、シンプルさについて、愛をもって敵に勝利することについて、人間の魂の本質について教えてくれました。今の私は彼の影響を受けていますので、私が書くものも彼の影響を受けています。彼についてはもっと書くべきことがあります。彼の伝記と私の好きな本であるThe Essential Gandhiをお読みください。

9. 43 Folders. Like Lifehacker, Merlin Mann’s 43 Folders was a favorite of mine before I started Zen Habits. His writing is fun and inventive, his tips are insightful, and his site is extremely useful. He doesn’t seem to write as much anymore, but I’m sure he’s extremely busy. Wonderful writer. Update: I didn’t know this, but apparently Merlin isn’t writing as much because he’s on paternity leave. Thanks Balfour!
9. 43 Folders。 Lifehackerと同じく、Merlin Mann氏の43 Foldersは私のお気に入りです。彼の文章は楽しく独創的で、紹介されているヒントは洞察に富んでいて、彼のサイトはとても有益です。今はあまり頻繁に更新していないようですが、彼はきっといそがしく活動していることでしょう。追記:Merlin氏は育児休暇をとっているために執筆を減らしているそうです。教えてくれてありがとうBalfour!

10 Zen Buddhism. I’ve been criticized for using the word “Zen” in the title of this blog as a commercialized appropriation of the word, so that I could seem “cool”. I accept that criticism, although I honestly never intended for it to be that way. I’ve also been criticized because I don’t write about Zen, or because my writings aren’t “Zen”. I accept that as well. However, even if I don’t write about Zen, there is no doubt in my mind that some of the principles of Zen Buddhism have greatly influenced this site. When I write about focusing on the now, on the task before you, that is from my readings of Zen. When I write about running being my zazen, and about finding the essentials in our lives, that is also from my readings of Zen. The book that influenced me most was probably Zen Mind, Beginner’s Mind.
10. 禅宗。「禅」という言葉を当ブログのタイトルに使っていることで、禅のイメージを使って自分をクールに見せようとしている、と批判を受けます。そのような意図は全くありませんが、私は批判を甘んじて受けます。また、禅についての記事がないことや、私の書く内容は禅とは関係がないという批判も受けますが、甘んじで受けます。しかしながら、禅について書いていないとしても、禅宗の原理原則がこのブログに大きな影響を与えていることに、私は疑いを持ちません。今、目の前にある物事に集中することの大切さについて書くとき、それは禅に関する本から学んだことです。座禅を組み、自分の生命の本質を探ることについて書くとき、それは禅の本から学んだことです。私が最も影響を受けた禅の本はZen Mind, Beginner’s Mindです。

11. Bonus: My mom. I just had to mention the person who is the biggest influence on who I am, and therefore influences this site daily. My mom is a wonderful person, caring, passionate, kind, patient. I aspire to be as good as her. I’ve followed in her footsteps, first as a journalist, later in politics, and now in pursuing something that I’m passionate about — I blog, and she is launching a non-profit online encyclopedia about Guam called Guampedia (not launched yet).
11. おまけ:母。私に最も影響を与え、それゆえ私が日々書く内容に影響を与えている人について述べないわけにはいきません。私の母は思いやりがあり、情熱的で、親切で、忍耐強い、すばらしい人間です。私は母のようになりたいと望んでいます。私は彼女の後を追いかけてきました。最初はジャーナリストとしての仕事、政治に係わる仕事の後、今は自分が情熱を燃やせるものを追求しています。私はブログを書き、彼女はグアムについての非営利オンライン辞書、Guampediaを作っています(まだ立ち上がっていませんが)。

“I believe in equality for everyone, except reporters and photographers.” – Mahatma Gandhi
「私は人類の平等を信じる。ただしレポーターとカメラマンは除いて。」マハトマ・ガンジー


お読みいただきありがとうございました。
素晴らしい英語ブログがたくさんあります。こちらもどうぞ。

にほんブログ村 英語ブログ 英語学習情報へ
にほんブログ村

↓↓ツイッターをフォローいただくと、ブログ更新情報を受け取れて便利です。


コメント