モチベーションを維持する20の方法―その8


※この記事は、Zenhabitsの"Top 20 Motivation Hacks - #8"(現在この記事は存在しないようです)を和訳したものです。

Motivation Hack #8: Have powerful reasons. Write them down.
モチベーションを維持する方法その8:強力な理由を持ち、紙に書き出す。

When I decided to quit smoking (well, the last time I decided … I’d tried and failed several times before) , I realized that I needed a better reason than just “it’s good for my health” or “I want to prove that I can” .. so I found my real reasons: I wanted to do it for my kids and my wife. I wanted to live long enough to see all my kids grow up and have kids of their own, and play with those grandkids in good health. I was also worried about my kids growing up to be smokers …most people who smoke had parents who smoked. I didn’t want that to happen to them. Finally, I was worried about my wife’s health. I wanted her to quit, and she had temporarily while pregnant, but I knew that if I didn’t quit for good before she gave birth that she’d immediately go back to smoking. She had every time before.
私が禁煙を決意した時(最後に決意し禁煙に成功した時です。その前に何度も禁煙しては挫折を繰り返してきました。)、「健康に良い」とか「禁煙できるということを証明したい」とかよりもっと深い理由が必要だという事に気付きました。そこで、なぜ自分は禁煙したいのか本当の理由を考えました。そして、自分の子供と妻のために禁煙したかったのだという考えにたどり着きました。子供たちが成長し、孫ができるのを見届け、健康な体で孫たちと遊ぶまで長生きしたいと思いました。また、子供たちが成長したとき煙草をすうのも心配でした。親が煙草を吸う子供の多くは、自分たちも煙草を吸うといわれています。私は子供たちに煙草を吸ってほしくありませんでした。最後に、妻の健康も心配でした。妻にも煙草をやめてほしいと思いました。妊娠期間中だったので一時的に禁煙していましたが、私が吸っている限り、出産が終わればまた煙草を始めるのは目に見えていました。以前にもそういうことがあったからです。


So I had some powerful reasons to quit, and I wrote these down. Even more, I took it a step further: I made a solemn promise to my oldest daughter, Chloe, that I would quit I told her that even if I failed, I would try again, and keep trying, until I was successful. Finally, I made a commitment and promise to my wife that I would quit, and got
her to promise that she would stay quit even after giving birth. It was a deal. We would not back out of it.
私は煙草をやめる強力な理由を手にしました。これを紙に書き出しました。そして、さらにもう一歩踏み出しました。禁煙すること、そしてもし失敗しても禁煙できるまで何度も挑戦することを、長女クロエに正式に誓いました。最後に、妻にも禁煙を誓い、妻にも出産後も煙草を吸わないと誓ってもらいました。これは約束です。約束を破るわけには行きません。

Now, when I was going through my quit, there were many times when I wanted to give in. But one of the things that kept me going was the promises I had made, and the powerful reasons I had written down. I kept those reasons in my mind as I went through the tough times, and they sustained me, and kept me going.
禁煙中、何度も吸いたくなることがありました。思いとどまらせたのは家族との約束と、書き出した強力な理由でした。これらの理由を常に心にとどめて、つらい時期を乗り越えました。

This can work with any goal. Know your reasons. Give them some thought … and write them down. Working out to lose weight isn’t enough. Most people who do this will give in. Have more powerful reasons. Those who exercise because their doctor tells them that they will die if they don’t exercise … they have a pretty good reason to exercise. And they usually stick to it. They know their reasons, and they are powerful ones.
この方法はどんな目標にでも役立ちます。なぜ目標を立てたのか理由をはっきりさせましょう。そして紙に書き出しましょう。減量するために運動する、だけでは不十分です。これだけでは大抵の人が挫折します。もっと強力な理由が必要です。運動しないと死ぬかもしれない、と医者に言われた人には、運動する強力な理由があります。このような場合は継続できるものです。なぜそれをするのか理由があり、しかもその理由が強力なものだからです。

Think about your goals. What are your reasons? If you have loved ones, and you are doing it for them, that is more powerful than just doing it for self-interest. Doing it for yourself is good too, but you should do it for something that you REALLY REALLY want to happen, for really good reasons.
あなたの目標について考えてみましょう。その目標を立てた理由は何ですか?もしあなたがその理由に強い愛着を持っていたら、あなたは頑張ることができるでしょう。単に「自分のため」というよりもっと強力な理由が必要です。自分のために頑張る、というのも良いのですが、もっとあなたが、本当に、本当に願うことのために頑張るべきです。

Write them down. Post them up. Keep them in mind every time you get the urge to give up, or your interest flags.
それらを書き出しましょう。そして貼り出しましょう。あきらめたくなった時、関心を失いそうになった時、この強力な理由を思い出しましょう。

関連記事
【Zenhabits】モチベーションを維持する方法その19:少しから始める

お読みいただきありがとうございました。
素晴らしい英語ブログがたくさんあります。こちらもどうぞ。

にほんブログ村 英語ブログ 英語学習情報へ
にほんブログ村

↓↓ツイッターをフォローいただくと、ブログ更新情報を受け取れて便利です。


コメント